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Monday, April 29, 2013

Sigan pidiendo, sigan buscando, sigan tocando



 

 El apóstol Pablo les dijo a sus hermanos en la fe: “Perseveren en la oración” (Rom. 12:12). Jesús dio un mandato similar con estas enfáticas palabras: “Sigan pidiendo, y se les dará; sigan buscando, y hallarán; sigan tocando, y se les abrirá. Porque todo el que pide recibe, y todo el que busca halla, y a todo el que toca se le abrirá” (Mat. 7:7, 8). Es apropiado que sigamos pidiendo las cosas que están en armonía con la voluntad de Dios. En conformidad con estas palabras de Jesús, el apóstol Juan escribió: “Esta es la confianza que tenemos para con [Dios], que, no importa qué sea lo que pidamos conforme a su voluntad, él nos oye” (1 Juan 5:14).
 

 Con las palabras “sigan pidiendo” y “sigan buscando”, Jesús quiso decir que debemos orar con insistencia y fervor. Además, tenemos que “[seguir] tocando” para poder entrar en el Reino y disfrutar de sus bendiciones y recompensas. Pero ¿realmente contestará Dios nuestras oraciones? Podemos estar seguros de que lo hará si somos fieles, pues Cristo dijo: “Todo el que pide recibe, y todo el que busca halla, y a todo el que toca se le abrirá”. Hay muchas experiencias de siervos de Jehová que demuestran que él es el “Oidor de la oración” (Sal. 65:2).

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Mateo 7:7



(Mateo 7:7) ”Sigan pidiendo, y se les dará; sigan buscando, y hallarán; sigan tocando, y se les abrirá.

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‘Keep On Asking, Seeking, Knocking’


 


 The apostle Paul urged fellow believers: “Persevere in prayer.” (Rom. 12:12) Jesus made a powerful point along those lines when he declared: “Keep on asking, and it will be given you; keep on seeking, and you will find; keep on knocking, and it will be opened to you. For everyone asking receives, and everyone seeking finds, and to everyone knocking it will be opened.” (Matt. 7:7, 8) It is proper to “keep on asking” for anything that is in harmony with God’s will. In keeping with Jesus’ words, the apostle John wrote: “This is the confidence that we have toward [God], that, no matter what it is that we ask according to his will, he hears us.”—1 John 5:14.
 

 Jesus’ counsel to ‘keep on asking and seeking’ means that we should pray earnestly and not give up. It is also necessary for us to “keep on knocking” to gain access to the Kingdom and enjoy its blessings, benefits, and rewards. But can we be confident that God will answer our prayers? Yes, we can if we are faithful to Jehovah, for Christ said: “Everyone asking receives, and everyone seeking finds, and to everyone knocking it will be opened.” Many experiences enjoyed by Jehovah’s servants prove that God truly is the “Hearer of prayer.”—Ps. 65:2.

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Matthew 7:7



(Matthew 7:7) “Keep on asking, and it will be given YOU; keep on seeking, and YOU will find; keep on knocking, and it will be opened to YOU.

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Friday, April 26, 2013

Mourners Who Are “Happy”




 

 “Happy are those who mourn, since they will be comforted.” (Matt. 5:4) “Those who mourn” are the same kind of people as “those conscious of their spiritual need.” They do not mourn in the sense of complaining about their lot in life. Their mourning is sadness over their own sinful state and the conditions existing because of human imperfection. Why are such mourners “happy”? Because they exercise faith in God and Christ and are comforted by having a good relationship with Jehovah.—John 3:36.
 

 Do we individually mourn because of the unrighteousness rampant in Satan’s world? How do we really feel about what this world has to offer? The apostle John wrote: “Everything in the world—the desire of the flesh and the desire of the eyes and the showy display of one’s means of life—does not originate with the Father.” (1 John 2:16) But what if we sense that our own spirituality is being eroded by “the spirit of the world,” the impelling force that dominates human society alienated from God? Then let us pray fervently, study God’s Word, and seek the help of the elders. As we draw closer to Jehovah, we will “find comfort” for ourselves, regardless of what is causing us distress.—1 Cor. 2:12; Ps. 119:52; Jas. 5:14, 15.

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Matthew 5:4



(Matthew 5:4) “Happy are those who mourn, since they will be comforted.

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“Felices son los que se lamentan”



 

 “Felices son los que se lamentan, puesto que ellos serán consolados.” (Mat. 5:4.) “Los que se lamentan” son el mismo tipo de personas que “los que tienen conciencia de su necesidad espiritual”. No es que se lamenten por su situación en la vida, sino porque son pecadores y porque les duele ver el sufrimiento que causa la imperfección. Pero ¿por qué dijo Jesús que son felices si están lamentándose? Porque hallan consuelo en su relación con Jehová y porque ejercen fe en él y en su Hijo (Juan 3:36).
 

 ¿Nos lamentamos nosotros por las muchas injusticias que se cometen en el mundo de Satanás? ¿Cómo debemos ver este mundo y lo que ofrece? El apóstol Juan responde: “Todo lo que hay en el mundo —el deseo de la carne y el deseo de los ojos y la exhibición ostentosa del medio de vida de uno— no se origina del Padre” (1 Juan 2:16). Pero ¿qué podemos hacer si percibimos que “el espíritu del mundo” —es decir, la actitud dominante del mundo alejado de Dios— está debilitando nuestra espiritualidad? Oremos con fervor, estudiemos la Biblia y busquemos la ayuda de los ancianos. Cuanto más nos acerquemos a Jehová, más consuelo hallaremos, sea cual sea la causa de nuestras angustias (1 Cor. 2:12; Sal. 119:52; Sant. 5:14, 15).

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Mateo 5:4



(Mateo 5:4) ”Felices son los que se lamentan, puesto que ellos serán consolados.

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Thursday, April 25, 2013

“Los que tienen conciencia de su necesidad espiritual”



 


 “Felices son los que tienen conciencia de su necesidad espiritual, puesto que a ellos pertenece el reino de los cielos.” (Mat. 5:3.) Quienes sienten esa necesidad comprenden lo pobres que son en sentido espiritual y lo necesitados que están de la misericordia de Dios.
 

 Los que están conscientes de su necesidad espiritual son felices porque “a ellos pertenece el reino de los cielos”. Al aceptar a Jesús como el Mesías prometido, sus primeros discípulos recibieron la oportunidad de gobernar con él en el Reino celestial de Dios (Luc. 22:28-30). Sea que tengamos la esperanza de ir al cielo o la de vivir para siempre en un paraíso terrestre bajo dicho gobierno, seremos felices si reconocemos nuestra necesidad espiritual y completa dependencia de Dios.
 

 No todo el mundo está consciente de su necesidad espiritual; mucha gente carece de fe y no valora las cosas sagradas (2 Tes. 3:1, 2; Heb. 12:16). Si queremos satisfacer esa necesidad, debemos aplicarnos al estudio de la Biblia, participar con entusiasmo en la obra de hacer discípulos y asistir con regularidad a las reuniones (Mat. 28:19, 20; Heb. 10:23-25).


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Mateo 5:3



(Mateo 5:3) “Felices son los que tienen conciencia de su necesidad espiritual, puesto que a ellos pertenece el reino de los cielos.

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“Those Conscious of Their Spiritual Need”




 

 “Happy are those conscious of their spiritual need, since the kingdom of the heavens belongs to them.” (Matt. 5:3) “Those conscious of their spiritual need” realize that they are spiritually destitute and need God’s mercy.
 

 Those conscious of their spiritual need are happy, “since the kingdom of the heavens belongs to them.” Accepting Jesus as the Messiah opened up for his early disciples the possibility of ruling with him in God’s heavenly Kingdom. (Luke 22:28-30) Whether we personally hope to be a joint heir with Christ in heaven or we look forward to everlasting life in an earthly paradise under Kingdom rule, we can be happy if we are truly conscious of our spiritual need and are fully aware of our dependence on God.
 

 Not all are conscious of their spiritual need, for many lack faith and do not appreciate sacred things. (2 Thess. 3:1, 2; Heb. 12:16) Ways to satisfy our spiritual need include diligent study of the Bible, zealous activity in the disciple-making work, and regular presence at Christian meetings.—Matt. 28:19, 20; Heb. 10:23-25.

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Matthew 5:3



(Matthew 5:3) “Happy are those conscious of their spiritual need, since the kingdom of the heavens belongs to them.

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Wednesday, April 24, 2013

How Happy “the Mild-Tempered Ones”!




 

 “Happy are the mild-tempered ones, since they will inherit the earth.” (Matt. 5:5) “Mildness of temper,” or meekness, does not suggest weakness or hypocritical gentleness. (1 Tim. 6:11) If we are mild-tempered, we will display meekness by doing Jehovah’s will and accepting his guidance. Mildness of temper will also be evident in the way we deal with fellow believers and others. Such meekness harmonizes with the apostle Paul’s counsel.—Read Romans 12:17-19.
 

 Why are the mild-tempered ones happy? Because “they will inherit the earth,” said mild-tempered Jesus. He is the principal Inheritor of the earth. (Ps. 2:8; Matt. 11:29; Heb. 2:8, 9) However, mild-tempered “joint heirs with Christ” share in his inheritance of the earth. (Rom. 8:16, 17) In the earthly realm of Jesus’ Kingdom, many other meek ones will enjoy everlasting life.—Ps. 37:10, 11.
 

 Like Jesus, we should be mild-tempered. But what if we are known for having a belligerent spirit? Such an aggressive and hostile attitude may cause people to shy away from us. If we are brothers desiring to have responsibilities in the congregation, this trait disqualifies us. (1 Tim. 3:1, 3) Paul told Titus to keep reminding Christians in Crete “not to be belligerent, to be reasonable, exhibiting all mildness toward all men.” (Titus 3:1, 2) What a blessing such mildness is to others!

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Matthew 5:5



(Matthew 5:5) “Happy are the mild-tempered ones, since they will inherit the earth.

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“Felices son los de genio apacible”



 “Felices son los de genio apacible, puesto que ellos heredarán la tierra.” (Mat. 5:5.) La apacibilidad, o mansedumbre, no es señal de debilidad; tampoco es una amabilidad fingida (1 Tim. 6:11). La persona apacible hace la voluntad de Jehová y se deja guiar por él. Esta cualidad se refleja asimismo en su manera de tratar a los demás, tal como lo muestra la exhortación del apóstol Pablo a los cristianos de Roma (léase Romanos 12:17-19).
 

¿Por qué dijo Jesús “felices son los de genio apacible”? Porque, como él mismo aseguró, “ellos heredarán la tierra”. Jesús, quien fue un ejemplo de apacibilidad, es el principal Heredero de la Tierra (Sal. 2:8; Mat. 11:29; Heb. 2:8, 9). Los “coherederos con Cristo”, que también son apacibles, compartirán dicha herencia (Rom. 8:16, 17). Y muchas otras personas mansas vivirán para siempre en la Tierra como súbditos del Reino mesiánico (Sal. 37:10, 11).
 

 Al igual que Jesús, debemos ser apacibles. Pero ¿qué pasaría si tuviéramos fama de ser agresivos o de tratar con dureza a los demás? Seguramente los ahuyentaríamos. Por otra parte, si un hermano quisiera asumir responsabilidades en la congregación, esa conducta se lo impediría (1 Tim. 3:1, 3). Pablo le dijo a Tito que les recordara a los cristianos de Creta que no fueran belicosos, que fueran razonables y que trataran a todos con apacibilidad (Tito 3:1, 2). Sin duda, las personas apacibles son una gran bendición para los demás.

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Mateo 5:5



(Mateo 5:5) ”Felices son los de genio apacible, puesto que ellos heredarán la tierra.

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Tuesday, April 23, 2013

Aborrezcamos las bromas obscenas



 

El lenguaje obsceno no es un fenómeno reciente. ¿Le sorprendería saber que en tiempos apostólicos, hace casi dos mil años, también se utilizaba? Por ejemplo, parece ser que algunos miembros de la congregación de Colosas proferían indecencias cuando se enojaban. Tal vez lo hicieran para atacar o herir a otros intencionalmente o para desquitarse. Del mismo modo, muchas personas de la actualidad emplean palabras obscenas cuando tienen arranques de ira; de ahí que la carta de Pablo a los Colosenses siga siendo pertinente hoy. El apóstol les aconsejó: “Deséchenlas todas de ustedes: ira, cólera, maldad, habla injuriosa y habla obscena de su boca” (Colosenses 3:8). Por tanto, es evidente que se exhorta a los cristianos a evitar tanto los arrebatos de ira como el lenguaje obsceno que a menudo los acompaña.
 

Claro, mucha gente dice obscenidades sin la intención de atacar o herir a los demás. De hecho, es probable que solo deseen añadir cierto tono informal a la conversación, lo que explica por qué tales expresiones se han arraigado tanto en el habla cotidiana. A algunas personas hasta les cuesta comunicarse sin decir improperios. En ocasiones, este tipo de lenguaje tiene también el objetivo de provocar la risa. Pero ¿debe considerarse este uso menos ofensivo y, por tanto, más tolerable? Piense en lo siguiente.
 

Los chistes obscenos suelen contener groseras alusiones al sexo, las cuales encuentran divertidas muchas personas que se consideran respetables (Romanos 1:28-32). No es de extrañar, pues, que las conductas sexuales tanto naturales como antinaturales sean el tema predilecto de muchos humoristas. También se bromea sobre el sexo en numerosas películas, al igual que en programas de radio y televisión.
 

Ahora bien, la Biblia no guarda silencio al respecto. El apóstol Pablo escribió a los cristianos de Éfeso: “Que la fornicación y la inmundicia de toda clase, o la avidez, ni siquiera se mencionen entre ustedes, tal como es propio de personas santas; tampoco comportamiento vergonzoso, ni habla necia, ni bromear obsceno, cosas que no son decorosas” (Efesios 5:3, 4). Así pues, no cabe duda de que las obscenidades, sin importar qué se pretenda con ellas, ofenden a Dios. Son moralmente inaceptables y sin duda entran dentro de lo que se considera lenguaje hiriente.

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Colosenses 3:8



(Colosenses 3:8) Pero ahora realmente deséchenlas todas de ustedes: ira, cólera, maldad, habla injuriosa y habla obscena de su boca.

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Abhor Obscene Jesting



 

Obscene language is not a modern phenomenon. Would it surprise you to learn that people used obscene speech in the days of the apostles, nearly 2,000 years ago? For example, it appears that some in the Colossian congregation used obscenities when angered. They may have done so to attack or hurt others intentionally, perhaps in retaliation. Likewise, many people today use obscene speech in outbursts of anger. Hence, Paul’s letter to the Colossians is relevant in our day. Paul wrote: “Put them all away from you, wrath, anger, badness, abusive speech, and obscene talk out of your mouth.” (Colossians 3:8) Clearly, Christians are admonished to avoid outbursts of anger and the obscene language that so often go hand in hand with anger.
 

Granted, many use obscenities with no intention of attacking or injuring others. Likely, obscene language is most often used in a casual manner. Vile expressions thus become deeply entrenched in everyday speech. Some even find it hard to communicate without the use of expletives. Oftentimes, obscene language is even used to elicit laughter. But should such obscene jesting be viewed as a lesser, more tolerable offense? Consider the following.
 

Obscene jesting is shocking language intended to amuse others. Today obscene jesting is mostly sex-oriented. And many who consider themselves decent people find such language entertaining. (Romans 1:28-32) It is not surprising, then, that both natural and unnatural sexual behaviors are the subject matter of many professional comedians. Obscene jesting is featured in many movies as well as in television and radio programs.
 

The Bible is not silent on the subject of obscene jesting. The apostle Paul wrote to the Christians in Ephesus: “Let fornication and uncleanness of every sort or greediness not even be mentioned among you, just as it befits holy people; neither shameful conduct nor foolish talking nor obscene jesting, things which are not becoming.” (Ephesians 5:3, 4) Clearly, obscene language, regardless of its intent, is offensive to God. It is bad. It is speech that injures.

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Colossians 3:8



(Colossians 3:8) But now really put them all away from YOU, wrath, anger, badness, abusive speech, and obscene talk out of YOUR mouth.

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Monday, April 22, 2013

“We Originate With God”




 

 Our close relationship with Jehovah is one reason why we are no part of the world. The apostle John wrote: “We know we originate with God, but the whole world is lying in the power of the wicked one.” (1 John 5:19) John’s words about the world are manifestly true. The wars, crime, cruelty, oppression, dishonesty, and immorality that are so rampant today give evidence of Satan’s, not God’s, influence. (John 12:31; 2 Corinthians 4:4; Ephesians 6:12) When an individual becomes one of Jehovah’s Witnesses, he will not practice or consent to such wrong practices, and that makes him no part of the world.—Romans 12:2; 13:12-14; 1 Corinthians 6:9-11; 1 John 3:10-12.
 

 John said that Christians, in contrast with the world, “originate with God.” All who dedicate themselves to Jehovah belong to him. The apostle Paul said: “Both if we live, we live to Jehovah, and if we die, we die to Jehovah. Therefore both if we live and if we die, we belong to Jehovah.” (Romans 14:8; Psalm 116:15) Because we belong to Jehovah, we give him exclusive devotion. (Exodus 20:4-6) Hence, a true Christian does not devote his life to some secular cause. And while he respects national emblems, he does not worship them, either by actions or in spirit. He certainly does not worship sports stars or other modern idols. Of course, he respects the right of others to do as they wish, but he worships only the Creator. (Matthew 4:10; Revelation 19:10) This too makes him separate from the world.

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1 John 5:19



(1 John 5:19) We know we originate with God, but the whole world is lying in the [power of the] wicked one.

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“Nos originamos de Dios”




 

 Una razón por la que no somos parte del mundo es nuestra estrecha relación con Jehová. El apóstol Juan escribió: “Sabemos que nosotros nos originamos de Dios, pero el mundo entero yace en el poder del inicuo” (1 Juan 5:19). Es evidente que las palabras de Juan acerca del mundo son ciertas. Las guerras, la delincuencia, la crueldad, la opresión, la falta de honradez y la inmoralidad que tanto proliferan hoy son prueba de la influencia de Satanás, no de la de Dios (Juan 12:31; 2 Corintios 4:4; Efesios 6:12). Cuando alguien se hace testigo de Jehová, no practica ni aprueba tales maldades, y eso hace que no sea parte del mundo (Romanos 12:2; 13:12-14; 1 Corintios 6:9-11; 1 Juan 3:10-12).
 

 Juan señaló que los cristianos, a diferencia del mundo, “nos originamos de Dios”. Todo el que se dedica a Jehová le pertenece a él. El apóstol Pablo dijo a este respecto: “Tanto si vivimos, vivimos para Jehová, como si morimos, morimos para Jehová. Por consiguiente, tanto si vivimos como si morimos, pertenecemos a Jehová” (Romanos 14:8; Salmo 116:15). Dado que pertenecemos a Jehová, le damos devoción exclusiva (Éxodo 20:4-6). De modo que no dedicamos nuestra vida a ninguna causa seglar. Aunque respetamos los emblemas nacionales, no los adoramos ni con hechos ni con nuestra actitud. Y, desde luego, tampoco adoramos a estrellas del deporte ni a otros ídolos modernos. Por supuesto, respetamos el derecho que los demás tienen de hacer lo que quieran, pero nosotros adoramos únicamente al Creador (Mateo 4:10; Revelación 19:10). Este es otro factor que nos separa del mundo.

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1 Juan 5:19



(1 Juan 5:19) Sabemos que nosotros nos originamos de Dios, pero el mundo entero yace en el [poder del] inicuo.

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Friday, April 19, 2013

¡La oración surte efecto!



 

 Juan ahora presenta el propósito fundamental de su carta y considera la oración. (Léase 1 Juan 5:13-15.) Él ha escrito “estas cosas” para que se sepa ‘que tenemos vida eterna’. Esta es nuestra convicción como los que ponemos fe en el “nombre” del Hijo de Dios. (Compárese con 1 Juan 3:23.) Y los apóstatas, que no son de nuestra clase, no pueden destruir esa fe. (1 Juan 2:18, 19.)
 

 Tenemos la “confianza” en Dios de que, no importa qué pidamos en oración “conforme a su voluntad, él nos oye”. Debidamente, pues, oramos por tales cosas como la santificación del nombre de Jehová, su espíritu, su sabiduría divina y que nos libre del inicuo. (Mateo 6:9, 13; Lucas 11:13; Santiago 1:5-8.) Y “sabemos que hemos de tener las cosas pedidas porque se las hemos pedido a él”, el “Oidor de la oración”. (Salmo 65:2.)
 

 Después Juan habla acerca de la oración y de dos tipos de pecado. (Léase 1 Juan 5:16, 17.) “Un pecado que no incurre en muerte” no es deliberado, y no sería incorrecto orar para que el malhechor arrepentido sea perdonado. (Hechos 2:36-38; 3:19; Santiago 5:13-18.) Pero sería incorrecto orar respecto a “un pecado que sí incurre en muerte” debido a que este es un pecado deliberado contra el espíritu santo, por el cual el perdón es imposible. (Mateo 12:22-32; Hebreos 6:4-6; 10:26-31.) Tales pecadores van al Gehena y experimentan destrucción eterna en “la muerte segunda”. (Revelación 21:8; Mateo 23:15.) Por lo tanto, Jehová es el Juez final, y no nos arriesgamos a desagradarle al orar por un pecador cuando los hechos muestran que es culpable de un “pecado [deliberado] que sí incurre en muerte”.
 

 En consecuencia, “si alguno [especialmente un anciano ungido con espíritu] alcanza a ver a su hermano pecando un pecado que no incurre en muerte [“la muerte segunda”], pedirá, y él [Dios] le dará vida [al pecador]”, salvándolo así de la destrucción eterna. Por supuesto, “toda injusticia es pecado”, es decir, errar el blanco en lo que se refiere a las justas normas de Dios. “Sin embargo, hay un pecado que no incurre en muerte” porque resulta de nuestra imperfección, estamos arrepentidos y el pecado es perdonado mediante el sacrificio de Cristo.

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1 Juan 5:14



(1 Juan 5:14) Y esta es la confianza que tenemos para con él, que, no importa qué sea lo que pidamos conforme a su voluntad, él nos oye.


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Prayer Works!



 

 John next gives the underlying purpose of his letter and discusses prayer. (Read 1 John 5:13-15.) He has written “these things” so that it may be known ‘that we have life everlasting.’ This is our conviction as those putting faith in the “name” of God’s Son. (Compare 1 John 3:23.) And apostates, who are not of our sort, cannot destroy that faith.—1 John 2:18, 19.
 

 Toward God we have “confidence,” or “outspokenness,” that no matter what we ask in prayer “according to his will, he hears us.” We rightly pray for such things as the sanctification of Jehovah’s name, his spirit, godly wisdom, and deliverance from the wicked one. (Matthew 6:9, 13; Luke 11:13; James 1:5-8) And “we know we are to have the things asked since we have asked them of him,” the “Hearer of prayer.”—Psalm 65:2.
 

 John next speaks of prayer and two types of sin. (Read 1 John 5:16, 17.) “A sin that does not incur death” is not willful, and it would not be wrong to pray that the repentant wrongdoer be forgiven. (Acts 2:36-38; 3:19; James 5:13-18) But it would be wrong to pray concerning “a sin that does incur death” because this is willful sin against the holy spirit, for which forgiveness is impossible. (Matthew 12:22-32; Hebrews 6:4-6; 10:26-31) Such sinners go to Gehenna, experiencing eternal destruction in “the second death.” (Revelation 21:8; Matthew 23:15) So while Jehovah is the final Judge, we do not risk displeasing him by praying for a sinner when the evidence indicates that he is guilty of willful “sin that does incur death.”
 

 Hence, “if anyone [especially a spirit-anointed elder] catches sight of his brother sinning a sin that does not incur death [“second death”], he will ask, and [God] will give life to [the sinner],” saving him from eternal destruction. Of course, “all unrighteousness is sin,” or a missing of the mark as far as God’s righteous standards are concerned. “Yet there is a sin that does not incur death” because it results from our imperfection, we are repentant, and the sin is covered by Christ’s sacrifice.


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